Vores fire pejlemærker

Udover den klassiske tilgang til viden med bøger som udgangspunktet, er vores undervisning bygget op over de fire pejlemærker: Tidlig sprogindlæring – hånd, krop og natur – it og medier – det musiske element. Disse elementer gør undervisningen varieret, spændende og interessant, men vidner samtidig også om, at vi er bevidste om, at børn lærer forskelligt. Netop i forhold til det sidstnævnte gør vores undervisnings praktisk-musiske element (repræsenteret gennem vores fire pejlemærker), at vi rammer alle elever og får alle med.

Tidlig sprogindlæring

Et af vores 4 pejlemærker hedder Tidlig sprogindlæring. Dette betyder i praksis, at vi har stort fokus på især fremmedsprog allerede i de små klassetrin. Indlæringen med udgangspunkt i leg og legende aktiviteter.

Eksempelvis betyder dette, at eleverne hos os lærer engelsk allerede fra 0. klasse og tysk fra 2. klasse – på en sjov og legende måde.

 

IT og medier

Vi er så heldige at alle vores elever kan arbejde med Chromebook / computer på sammetid. Det gør at It og medier inddrages dagligt i undervisningen. Vi har ikke bøger som den primære kilde, men elektroniske platforme.

Eleverne gøres tidligt bekendt med bl.a. programmerne Doc, Sheets og Slides. Endvidere inddrages elevernes mobiltelefoner og smartphones til relevante ting i undervisningssammenhæng. Eleverne kan eksempelvis bruge deres telefoner og smartphones til at tage billeder, som ordbog eller som “lektiebog”.

 

 

Hånd, krop og natur

Vi har hverdag fokus på pejlemærket Hånd, krop, og natur. Vi udnytter vores lokaler og vores dejlige naturskønne omgivelser til, at eleverne også opnår læring ved at røre ved ting, at bruge deres krop og være i naturen.

 

Det musiske element

Vi indrager musikken i morgen- og fredagssamlingerne, hvor eleverne får mulighed for at stifte bekendtskab med forskellige genre af musikken.

I musikundervisningen hører og spiller vores elever ikke kun musik, men de lærer fra bunden, hvordan musik opstår. De skal også selv arbejde med at lave musik.